lauantai 28. helmikuuta 2015

Mun talvi

Moro!

Sori mää oon ollu taas poissa. Mulla on ollu aika vilkas talvi. 

Ensinnäkin tammikuussa kävin parturissa ja näin hieno minusta tuli.




Oon joutunut vahtimaan koululaisia kaikki arkipäivät. Aamuisin oon katsonu, että ne muistaa lähteä ajoissa kouluun. Oon vartioinu eteisessä, että ne varmasti laittaa lämpimästi päälle ja muistaa ottaa reppunsa. Ja tietty mää oon säestäny sitä hommaa asiaankuuluvalla vahtihaukulla.

Iltapäivällä oon pitäny vahtia, että koululaiset muistaa syödä kunnolla välipalaa. Oon istunut pöydän vieressä ja katsonu, että ne varmasti syö eikä yritä huiputtaa. Joo.












































Sitte mää oon käyttäny mun kummitädin näyttelyssä (äiti: eiku mätsärissä...). Se meni ihan jees. Siellä oli paljon muitaki koiria, jotka oli tuonu kummitätinsä tai -setänsä (kai?) näyttelyyn. Me käytiin kävelemässä semmosessa kehässä. Tai siis täti käveli, mä en niin välittäny. Enkä ymmärrä, miks mun siis edes olis pitänyt kävellä siinä, kun osasinhan mä kävellä muutenkin.





Sitten mä olin pöydällä ja joku toinen täti katteli mua ja kehui kauniiksi. Se oli oikein mukavaa. Mut lopulta mun kummitäti väsähti ja mun piti viedä se kesken pois. Ja oli niin kylmäkin, että mä olin ihan tyytyväinen. Ja sitä paitsi mun kummi lupasi laittaa meille jotain tosi hyvää ruokaa, niin että ei mua yhtään harmittanu, vaikka mä en päässytkään viemään mun tätiä siihen viimeiseen kehään.





Äskettäin oltiin perheen kanssa mummilassa hiihtolomalla Imatralla. Siellä on mun serkku Vili. Niin, se kissa. Meillä oli aika hyvät juoksuleikit välillä :)





Ja kävin mun veljen kanssa hiihtämässä. Tai mun veli ja ukki kävi, oikeastaan, mä jäin mummin ja mun siskon kaa huoltojoukkoihin. Ja sitten mä oon leikkiny ihan hirmusti PALLOLEIKKEJÄ - ne on ihan parhaita! Mistä leikeistä te tykkäätte?

Ja sitte mää oon ollu aika villinä välillä. Äiti on ollu välillä kuulemma vähän epätoivoinen, vaiks se sanoo kuitenkin kaikille, että mää oon kiltti. En tajuu! (Äiti: niin, Aku, sä syöt tyynyt, matot, tapetit, sohvat, keittiön tuolit...ja yrität syödä välillä minuakin. Voi rakas...*huokaus*...)




Ja nyt vain odotan, että kesä tulee.



Heippa taas :)


ps. mut löytää myös Instagramista nimellä Akuthedoxie



2 kommenttia:

  1. Sinustaha on sukkeonna iha iso poeka. Kommee on tuo sinun uus turkki.
    Eepä ihme jos et oo jootanna kertoelemmaa kuulumisija. Ku nuimpaljo on sulla hommoo.
    Onse vuan hyvä että huolehit nuorison kooluu ja läksyllukkuu. Ja sittä oot vielä näätelmäännii kerinnä.
    Mittee se tuomarj sano siitä sinun kummitätistä? Ku sitähän sinä sielä olit esittelemässä:)
    Pallopelit on parraeta leekkijä. Varsinnii ku on kaverj siinä hommassa. Vaekka käättää kaet se itekseennii jos on pakko :)
    Mukavata kevättä sulle kamu! Oljpa mukava kuulla mittee sulle kuuluu. Ku minä jo tässä kaepaelin:)

    VastaaPoista
  2. Moro Iivari! Ja taas heti sori, että oon ollu laiskimus ja vastaan nyt vasta. Tai oikeestaan mää yritin vastata heti, mut tietty mun hieno kirjotus katosi bittiavaruuteen ja masennuin tyystin. Kyllä vaan, talvi on mennyt tohinoissa. IHanaa kun on kevät ja kesä tulee. Oon varannu jo kaikki aurinkoläiskät ja parkkeerannu niihiin makoilemaan heti kun niitä on ilmaantunu vaikkapa meidän olkkariin. Ihanaa!! Mun äippä sanoo, että mulla on on murkku- ja mörköikä. Oon kuulemma alkanu uudestaan jyystämään ihan kaikkee ihan ku hampaat vaihtuis, vaikka mulla on jo vaihtunu hampaat. Söin justiinsa siskon monot, isi ei oikein tykänny.Ja oon vähä yrittäny avittaa meikäläisiä keittiörempassa, oon jo alottanu tapetin repimisen seinältä. Niiku pienenä vinkkinä, että vois vaikka jo alottaa sen rempan. Ja äippä sanoo, että mä oon säikky. Ei muuten pidä paikkaansa. Kai ny mäyräkoiran pitää lenkurallakin vahtia, ettei äipälle tapahdu mitään. Siäl on hirveen isoja puitaki metsässä, nehä vois vaikka kaatua. Niitten VARJOTKIN on ihan KAMALAn isoja!!! Ja omituisia ääniä kuuluu... rapsahtelee ja vaikka mitä...ja ne paksuhäntäiset tyypit, jotka hyppii siel kuusen oksilla on kyl epäilyttäviä. Äippä aina lepertelee oraville, mut mun mielestä niille vois kyl näyttää kaapin paikassa. Meinaan ne on niiku mun metsässä. Ai nii sä kysyit siitä mun kummitätistä... Se pärjäsi silleen kohtalaisesti. Mut ei se vissiin mikää komistus ollu, ko ei se tuomari sitä kehunu yhtään, mua vaan. Ja vähän liikaa se nyhti mua siel kentällä. Kai mää nyt itekki osaan seisoo ja kävellä, höh. Mut noin muuten se mun kummitäti on ihan mun suosikkihenkilö.
    Hauskaa kevättä sullekin Iivari! Täytyy lähteä takaisin tärkeisiin vahtihommiin. Täälä on isi etätöissä ja äiti kipeenä, mul on taas hirvee urakka. Nyt jo väsyttää.... t. Aku

    VastaaPoista